Założenia programowe
Olimpiada Przedsiębiorczości jest formą współzawodnictwa edukacyjnego, podczas którego oceniane są wiedza, umiejętności oraz postawy (w tym przede wszystkim szeroko rozumiane postawy przedsiębiorcze), a także wyrażające je zachowania przedsiębiorcze.
Cele
Celem głównym Olimpiady jest wzbudzenie oraz wzmocnienie zachowań przedsiębiorczych uczniów szkół ponadpodstawowych z całej Polski, poprzez realizację trzystopniowych zawodów.
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez następujące cele szczegółowe:
Ponadto istotną rolą Olimpiady jest zachęcanie młodzieży do studiowania na uczelniach ekonomicznych.
Metodyka
Przebieg poszczególnych etapów Olimpiady opiera się na metodach sprawdzających zarówno wiedzę, umiejętności, jak i postawy oraz formach zarówno indywidualnych, jak i grupowych.
Rodzaj stosowanych metod uzależniony jest od stopnia Olimpiady – im wyższy, tym większe nastawienie na sprawdzenie umiejętności oraz postaw.
I stopień Olimpiady – eliminacje szkolne (jednoetapowe)
II stopień Olimpiady – eliminacje okręgowe (dwuetapowe):
III stopień Olimpiady – eliminacje centralne (trzyetapowe):
Dwuetapowość II stopnia (eliminacje okręgowe) oraz trzyetapowość III stopnia (eliminacje centralne) Olimpiady Przedsiębiorczości, zakładająca, że w pierwszej części zawodnicy wypełniają test, w drugiej zaś stosowane są metody odwołujące się do umiejętności, postaw i zachowań przedsiębiorczych (zadanie sytuacyjne, prezentacja w interakcji z komisją oceniającą, a w przypadku eliminacji okręgowych również w interakcji pomiędzy grupami zawodników) ma zapewnić z jednej strony wysoce zobiektywizowaną formę sprawdzania wiedzy, z drugiej zaś umożliwić komisji ocenę umiejętności i postaw.
Zakres tematyczny
Zakres tematyczny Olimpiady jest zgodny z podstawą programową dla przedmiotu Biznes i zarządzanie oraz Podstawy przedsiębiorczości, a ponadto rozszerzony o zagadnienia związane z hasłem przewodnim edycji.
Zakres tematyczny tworzą: blok stały oraz blok zmienny, związany z corocznie ustalanym hasłem przewodnim.
Pierwszy ze wskazanych obszarów tematycznych koncentruje się na charakterystyce nowych technologii w ujęciu ich funkcjonalności, możliwości zastosowania i trendów rozwojowych.
Drugi obszar – digitalizacja procesów i działalności operacyjnej – wiąże się z procesem doskonalenia organizacyjnego oraz efektywnością działalności prowadzonej przez przedsiębiorstwo wynikającą z wdrażania narzędzi i rozwiązań opartych na najnowszych technologiach.
W trzecim obszarze uwaga skupia się na kreowaniu nowych rynków oraz tworzeniu innowacyjnych produktów i usług z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Zarówno doskonalenie organizacyjne, jak i generowanie nowej wartości rynkowej stanowią kluczowe wyzwania procesu transformacji cyfrowej w kontekście budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa.
Jeżeli w analizie opłacalności przedsięwzięcia inwestycyjnego wskaźnik NPV...
inwestycja w badanym okresie...
inwestycja w badanym okresie...
inwestycja osiąga próg...
inwestycja wymaga 100 tys....