Wyniki konkursu “Sukces zostaje w rodzinie”
Celem konkursu „Sukces zostaje w rodzinie” była popularyzacja wiedzy o polskich przedsiębiorstwach rodzinnych, jako formy działalności gospodarczej umożliwiającej odnoszenie sukcesów w biznesie. W pierwszej fazie konkursu uczestnicy przygotowywali prezentacje o polskich przedsiębiorstwach rodzinnych, korzystając z wirtualnych konsultacji z ekspertami. W efekcie nadesłanych zostało siedem prezentacji, przedstawiających polskie przedsiębiorstwa rodzinne.
Zostały one ocenione przez Komisję w składzie:
Każdy z członków przyznawał punkty, które po zsumowaniu decydowały o kwalifikacji do kolejnej, finałowej fazy konkursu. Prezentacje zostały ocenione w następujący sposób:
Jednocześnie wszyscy członkowie Komisji podkreślają wysoki poziom merytoryczny wszystkich nadesłanych prezentacji. Finałowa piątka z najwyższą punktacją zmierzyła się w pojedynku na głosy w serwisie Facebook. Zadaniem uczestników było rozpropagowanie prezentowanych przedsiębiorstw i zebranie głosów poparcia dla swoich prac.
W poniedziałek 9 grudnia 2013 r. o godz. 15 zostały podliczone głosy. Kolejni uczestnicy zebrali:
Organizatorzy konkursu dokonali weryfikacji sposobu uzyskania głosów. Wszyscy uczestnicy uzyskali je w sposób uczciwy (oskarżenia o kupno głosów okazały się bezpodstawne). Jednocześnie część uczestników wykazała się daleko posuniętą kreatywnością w działaniach promocyjnych skierowanych do osób z odległych regionów świata. To zrodziło wątpliwość, czy rzeczywiście głosujące osoby miały okazję zapoznać się z prezentacją – co było główny celem konkursu.
W związku z powyższymi wątpliwościami Organizatorzy wspólnie z Komisją Oceniającą podjęli decyzję o zmianie proporcji między oceną Komisji, a głosami internautów. W pierwotnej wersji udział obu ocen wynosił po 50%. Po wątpliwościach związanych z wartością głosów internetowych udział punktacji głosów z Facebooka został zmniejszony do 10%.
Po przeliczeniu głosów i punktacji z oceny Komisji uzyskano następujący ranking laureatów (punkty na 100 możliwych):
1. miejsce Michał Razowski „Bracia Jabłkowscy” - 97,75 pkt.
2. miejsce Konrad Piąstka „Kawiks” - 91,37 pkt.
3. miejsce Michał Borek „Mirbud” - 87,04 pkt.
4. miejsce Jakub Borgosz „Wamech” - 86,64 pkt.
5. miejsce Joanna Bienias „Inglot” - 82,06 pkt.
Laureaci otrzymują nagrody w postaci bonów upominkowych o wartości:
Dodatkowo każdy z finalistów otrzyma paczkę z upominkami od firmy Roleski.
Serdecznie gratulujemy!
Zapraszamy do zapoznania się z modułem e-learningowym „Zarządzanie firmą rodzinną”, dostępnym na platformie Olimpiady Przedsiębiorczości pod adresem: http://cms.olimpiada.edu.pl/platforma/lms/drzewo_kursow.php
Szczegółowe informacje na temat zasad konkursu są dostępne w regulaminie.
Jeżeli w analizie opłacalności przedsięwzięcia inwestycyjnego wskaźnik NPV...
inwestycja w badanym okresie...
inwestycja w badanym okresie...
inwestycja osiąga próg...
inwestycja wymaga 100 tys....